Ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά είναι μέσω του παιχνιδιού. Τα παιδιά μπορούν όχι μόνο να μάθουν για την επιστήμη, τα μαθηματικά και τη μηχανική μέσα από το παιχνίδι, αλλά μπορούν επίσης να μάθουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες ενώ παίζουν. Μαθαίνουν για την επίλυση προβλημάτων, να υποστηρίζουν τον εαυτό τους, τις δεξιότητες λήψης αποφάσεων, να εργάζονται σε ομάδες, να μοιράζονται και να επιλύουν τις συγκρούσεις.

 

Καθώς τα παιδιά αναπτύσσονται και μεγαλώνουν, το ίδιο ισχύει και για το παιχνίδι τους. Το κοινωνικό παιχνίδι αναπτύσσεται από τη γέννηση και αλλάζει με την πάροδο του χρόνου.

 

  1. ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Βρέφη

 

Είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά το παιχνίδι ξεκινάει από τη γέννηση. Αυτές οι τυχαίες κινήσεις που κάνουν τα βρέφη χωρίς σαφή σκοπό είναι η αρχή του παιχνιδιού.

 

  1. ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Έως 2 ετών

 

Αυτό το στάδιο, το οποίο ξεκινά από την παιδική ηλικία και είναι συνηθισμένο στα μικρά παιδιά, είναι όταν τα παιδιά αρχίζουν να παίζουν μόνα τους. Όταν ασχολούνται με το μοναχικό παιχνίδι, τα παιδιά δε φαίνεται να παρατηρούν άλλα παιδιά που κάθονται ή παίζουν κοντά τους. Όλες οι ηλικιακές ομάδες μπορούν και πρέπει να έχουν κάποιο χρόνο για ανεξάρτητο, μοναχικό παιχνίδι.

 

  1. ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

2 ετών

 

Το παιχνίδι παρατήρησης συμβαίνει συχνότερα κατά τα παιδικά χρόνια, αλλά μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Αυτό το στάδιο είναι όταν τα παιδιά παρατηρούν τους άλλους να παίζουν. Το παιδί μπορεί να θέσει ερωτήσεις στα άλλα παιδιά που παίζουν, αλλά δεν υπάρχει προσπάθεια συμμετοχής στο παιχνίδι. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν ένα παιδί είναι ντροπαλό ή δεν είναι σίγουρο για τους κανόνες ή διστάζει να συμμετάσχει στο παιχνίδι.

 

  1. ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

2-3 ετών

 

Το παράλληλο παιχνίδι αρχίζει όταν τα παιδιά ξεκινούν να παίζουν δίπλα-δίπλα με άλλα παιδιά χωρίς να αλληλεπιδρούν. Παρόλο που φαίνεται ότι δεν αλληλεπιδρούν, δίνουν προσοχή το ένα στο άλλο. Αυτή είναι η αρχή της επιθυμίας να είναι μαζί με άλλα παιδιά. Σε αυτό το στάδιο αρχίζουν να θέτονται οι βάσεις για τα πιο σύνθετα κοινωνικά στάδια του παιχνιδιού.

 

 

  1. ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

3-4,5 ετών

 

Σε ηλικία περίπου τριών έως τεσσάρων ετών, ενδιαφέρονται περισσότερο για τα άλλα παιδιά παρά για τα παιχνίδια. Όταν ένα παιδί θα αρχίσει να αλληλεπιδρά περισσότερο με το άλλο, με το οποίο παίζει αρχίζει το συνεταιριστικό παιχνίδι. Κάνουν ερωτήσεις το ένα στο άλλο και μιλούν για τα παιχνίδια και τι κάνουν. Αυτή είναι η αρχή της κατανόησης του τρόπου αλληλεπίδρασης με τους άλλους. Κατά τη διάρκεια του συνεργατικού παιχνιδιού, τα παιδιά στην ομάδα έχουν παρόμοιους στόχους (για παράδειγμα, να χτίσουν έναν πύργο με κύβους). Ωστόσο, δεν ορίζουν κανόνες και δεν υπάρχει οργάνωση.

  1. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

4-6 ετών

Τα παιδιά αρχίζουν να μοιράζονται ιδέες και παιχνίδια και ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες και κατευθυντήριες γραμμές. Παίζουν και αναλαμβάνουν ρόλους. Μπορούν να συνεργαστούν για να χτίσουν κάτι ή να παίξουν μαζί ένα απλό παιχνίδι. Τότε, ένα παιδί μαθαίνει και ασκεί κοινωνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η ευελιξία, η επίλυση προβλημάτων και να περιμένει τη σειρά του.

ΗΛΙΚΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Βρέφη Ελεύθερο παιχνίδι Τυχαίες κινήσεις χωρίς σκοπό.
Έως 2 ετών Μοναχικό παιχνίδι Τα παιδιά ξεκινούν να παίζουν μόνα τους, χωρίς να παρατηρούν τα άλλα παιδιά γύρω τους.
2 ετών Παιχνίδι παρατήρησης Το παιδί κοιτάζει τα άλλα παιδιά να παίζουν. Κάνει ερωτήσεις αλλά δε συμμετέχει.
2 – 3 ετών Παράλληλο παιχνίδι Τα παιδιά παίζουν το ένα δίπλα στο άλλο, χωρίς να αλληλεπιδρούν.
3 – 4,5 Συνεργατικό παιχνίδι Τα παιδιά κάνουν ερωτήσεις το ένα στο άλλο, έχουν κοινούς στόχους αλλά δεν ορίζουν κανόνες.
4 -6 ετών Κοινωνικό παιχνίδι Μοιράζονται ιδέες και παιχνίδια, ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες, συνεργάζονται και χρησιμοποιούν κοινωνικές δεξιότητες.

Καθώς τα παιδιά προχωρούν στα στάδια του παιχνιδιού, το παιχνίδι τους γίνεται πιο περίπλοκο και συνεπάγεται όλο και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με άλλους. Για να μπορούν τα παιδιά να ασκούν κοινωνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η συμβιβαστική αντιμετώπιση και η επίλυση προβλημάτων, ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό είναι να τους αφήσουμε χρόνο και χώρο για να παίξουν.

Μοιραστείτε το:
LogoVimataZois

Που είμαστε

Στοιχεία επικοινωνίας

+30 211 4066691
+30 697 4001852
+30 697 3081632

info@vimatazois.gr

Κορνάρου 18, Γέρακας, Τ.Κ. 153 44

(όρια Κάντζας και Γλυκών Νερών)

Ακολουθήστε μας

Copyright 2017 © All Rights Reserved